Zenya 6.2.2 Update 1
https://update.infoland.nl/2022/03/28/zenya-6-2-2-update-1/

Zenya 6.2.2 Update 1

In deze update rollen we een nieuwe functionaliteit uit waarmee het mogelijk wordt om de manager van de melder eigenaar te maken van een melding en hebben we een aantal foutjes gerepareerd. Hopelijk heb je er geen of weinig last van gehad!








In deze update rollen we een nieuwe functionaliteit uit waarmee het mogelijk wordt om de manager van de melder eigenaar te maken van een melding en hebben we een aantal foutjes gerepareerd. Hopelijk heb je er geen of weinig last van gehad!

Kijk op status.infoland.nl voor de exacte datum/tijd voor uitrol naar Zenya SaaS.


Manager van de melder als eigenaar van de melding

Voor het afhandelen van meldingen kan het wenselijk zijn dat de manager van de gebruiker verantwoordelijk is voor de afhandeling van de melding. Momenteel kan dit niet op een laagdrempelige manier worden ingericht, zonder dat dit een behoorlijke beheer last met zich meebrengt.



Om dit wel laagdrempelig in te kunnen richten hebben we de bestaande workflow actie ''melding toewijzen aan'' uitgebreid met een optie om de melding toe te wijzen aan de manager van de melder! Heb je dit ingericht dan wordt een melding automatisch aan de manager toegewezen en wordt de manager eigenaar van de melding. Daarmee komen meldingen automatisch op de juiste plek terecht.
En hoeven er in de rechten structuur geen coördinator rechten meer uit gedeeld te worden aan alle of meerdere managers. Hierdoor wordt de rechtenstructuur overzichtelijker en hoeft deze ook niet meer periodiek bijgewerkt te worden als er verschuivingen zijn geweest van managers in de organisatie (wat in de praktijk toch regelmatig gebeurt).




De workflow actie ''melding toewijzen'' kan in de hele workflow gebruikt worden. Als een manager van de melder bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor het onderzoek, kun je ook vanaf dat moment pas de melding toewijzen aan de manager. In de eerdere statussen wordt de melding dan bijvoorbeeld toegewezen aan de ingestelde voorkeurscoördinator.



Om deze functionaliteit juist te gebruiken is het belangrijk dat in de inrichting rekening gehouden wordt met:



Deze functionaliteit komt alleen beschikbaar voor klanten die Zenya gebruiken middels een licentie:

Deze functionaliteit komt dus niet beschikbaar voor klanten die Zenya gebruiken middels een licentie:

We hebben deze overweging en keuze gemaakt, omdat dit in combinatie met bovengenoemd licentiemodel tot conflicten in de licentie zou kunnen leiden.



Elke 14 dagen brengen we een minor update uit voor Zenya SaaS.
In deze updates verbeteren we de prestaties van Zenya en repareren we bugs.
Soms voeren we in deze updates ook kleine verbeteringen in de functionaliteit en/of het uiterlijk van Zenya door. Het criterium wat we hierbij hanteren is 'minimale impact op de eindgebruiker'.

Wijzigingen met een grotere impact worden altijd uitgerold in major updates, die ongeveer 4x per jaar uitkomen en altijd vooraf worden aangekondigd.


Zenya 6.2.2 Update 1 – Infoland Update
Bericht geplaatst op 28 maart 2022 in Zenya SaaS

Zenya 6.2.2 Update 1

In deze update rollen we een nieuwe functionaliteit uit waarmee het mogelijk wordt om de manager van de melder eigenaar te maken van een melding en hebben we een aantal foutjes gerepareerd. Hopelijk heb je er geen of weinig last van gehad!

Kijk op status.infoland.nl voor de exacte datum/tijd voor uitrol naar Zenya SaaS.

Manager van de melder als eigenaar van de melding

Voor het afhandelen van meldingen kan het wenselijk zijn dat de manager van de gebruiker verantwoordelijk is voor de afhandeling van de melding. Momenteel kan dit niet op een laagdrempelige manier worden ingericht, zonder dat dit een behoorlijke beheer last met zich meebrengt.

Om dit wel laagdrempelig in te kunnen richten hebben we de bestaande workflow actie ”melding toewijzen aan” uitgebreid met een optie om de melding toe te wijzen aan de manager van de melder! Heb je dit ingericht dan wordt een melding automatisch aan de manager toegewezen en wordt de manager eigenaar van de melding. Daarmee komen meldingen automatisch op de juiste plek terecht.
En hoeven er in de rechten structuur geen coördinator rechten meer uit gedeeld te worden aan alle of meerdere managers. Hierdoor wordt de rechtenstructuur overzichtelijker en hoeft deze ook niet meer periodiek bijgewerkt te worden als er verschuivingen zijn geweest van managers in de organisatie (wat in de praktijk toch regelmatig gebeurt).

De workflow actie ”melding toewijzen” kan in de hele workflow gebruikt worden. Als een manager van de melder bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor het onderzoek, kun je ook vanaf dat moment pas de melding toewijzen aan de manager. In de eerdere statussen wordt de melding dan bijvoorbeeld toegewezen aan de ingestelde voorkeurscoördinator.

Om deze functionaliteit juist te gebruiken is het belangrijk dat in de inrichting rekening gehouden wordt met:

  • De actie om de melding toe te wijzen aan de manager moet op de gewenste statusovergang(en) worden ingesteld. Deze workflow actie kan op elke status worden ingesteld dus je kunt de manager op verschillende momenten eigenaar maken van de melding passend bij jullie scenario.
  • Dat bij de gebruikers een manager is ingesteld! Dit kan handmatig gedaan worden in het applicatiebeheer (applicatiebeheer > Gebruikers en Gebruikersgroepen > Gebruikers > Selecteer een of meerdere gebruikers > Eigenschappen wijzigen). Of tijdens de synchronisatie van gebruikers (al mogelijk in de i-Sync koppeling en binnenkort ook in de SCIM koppeling).

Deze functionaliteit komt alleen beschikbaar voor klanten die Zenya gebruiken middels een licentie:

  • op basis van het nieuwe licentiemodel of
  • op basis van het oude licentiemodel gebaseerd op aantal meldingstypen.

Deze functionaliteit komt dus niet beschikbaar voor klanten die Zenya gebruiken middels een licentie:

  • op basis van het oude licentiemodel gebaseerd op aantal coördinatoren.

We hebben deze overweging en keuze gemaakt, omdat dit in combinatie met bovengenoemd licentiemodel tot conflicten in de licentie zou kunnen leiden.

Elke 14 dagen brengen we een minor update uit voor Zenya SaaS.
In deze updates verbeteren we de prestaties van Zenya en repareren we bugs.
Soms voeren we in deze updates ook kleine verbeteringen in de functionaliteit en/of het uiterlijk van Zenya door. Het criterium wat we hierbij hanteren is ‘minimale impact op de eindgebruiker’.

Wijzigingen met een grotere impact worden altijd uitgerold in major updates, die ongeveer 4x per jaar uitkomen en altijd vooraf worden aangekondigd.

© Infoland B.V. 1998-2018