Bericht geplaatst op 15 juli 2019 in iProva SaaS

Ongeveer 4x per jaar brengen we een major update voor iProva uit. In deze updates introduceren we nieuwe mogelijkheden en zorgen we ervoor dat al bestaande functionaliteiten nóg gemakkelijker en beter werken. Ook zorgen we er in deze updates voor dat iProva technisch ‘bij de tijd’ blijft. In dat kader voegen we ondersteuning voor nieuwe Microsoft-productversies toe – en staken we de ondersteuning voor Microsoft-productversies die verouderd zijn.

In iProva 5.10 hebben we ondersteuning voor Windows Server 2019 toegevoegd.
Daarentegen zal begin 2020 de ondersteuning voor Windows Server 2008 én SQL Server 2008 worden gestaakt.


Einde ondersteuning Windows Server 2008 / 2008 R2

Als jouw organisatie nog gebruik maakt van Windows Server 2008 (of 2008 R2) voor de iProva client (in Terminal Server, Citrix en soortgelijke toepassingsscenario’s). Dan adviseren we om voorbereidingen te treffen voor de migratie naar een meer recente versie van Windows Server.

Op 14 januari 2020 zal de extended support voor Windows Server 2008 en Windows Server 2008 R2 worden beëindigd door Microsoft. Als gevolg daarvan zal ook de ondersteuning voor deze Windows Server-versie in iProva worden beëindigd.

Dit ga je effectief merken bij de eerste iProva major update die uitkomt ná 14 januari 2020.
Er zal door onze servicedesk geen ondersteuning meer worden geboden als er zich problemen voordoen op clients met een van deze versies van Windows.

Updates van de iProva client applicaties (voor Office/Outlook integratie) zal je niet kunnen installeren als er nog gebruik wordt gemaakt van Windows Server 2008 of 2008 R2.

© Infoland B.V. 1998-2018