Bericht geplaatst op 20 maart 2018 in Zenya on-premise, Zenya SaaS

Ongeveer 4x per jaar brengen we een major update voor iProva uit. In deze updates introduceren we nieuwe mogelijkheden en zorgen we ervoor dat al bestaande functionaliteiten nóg gemakkelijker en beter werken. Ook zorgen we er in deze updates voor dat iProva technisch ‘bij de tijd’ blijft.

Benieuwd naar wat er nieuw is in iProva 5.7? We hebben het voor je samengevat op deze pagina.

Audits, taakschema’s en planningen

In de Audits-module kun je nu gedetailleerder aangeven wat de status is van een audit. Je kunt nu zelf extra statuslabels definiëren. Denk aan “Voorbereiding” en “Rapportage”. Daarnaast kan je nu ook eenvoudig verwijzen naar een auditrapport dat als document in iProva is opgeslagen.

Wanneer je gaat verbeteren n.a.v. een audit, neemt iProva automatisch relevante informatie (organisatie-eenheid en normrelaties) van de audit over in je verbetermaatregel.

Ook het planningsoverzicht is krachtiger geworden. Je kan daar nu bijvoorbeeld ook in zien welke taakschema’s en verbeteracties gerelateerd zijn aan een specifieke norm.

Documenten & processen

Goed nieuws voor organisaties die SaaS (software in de cloud) al volledig omarmd hebben!

Als je gebruikt maakt van iProva SaaS (hosting) én Office 365, dan kan je nu rechtstreeks vanuit iProva documenten in Word, Excel en PowerPoint-formaat bewerken in Office Online. Je hebt daarvoor dan dus geen Office-applicaties op de desktop meer nodig!

Maak je gebruik van de mogelijkheid om stroomschema’s op te nemen in documenten (via het Mediabeheer)? Ook dan verandert er iets. Je hebt dan namelijk niet langer Microsoft Visio nodig om deze stroomschema’s te tekenen. Ook dat kan nu binnen de browser.

NB: Voor het optekenen van processchema’s (iProcess) is nog wel Visio nodig.

Melden, analyseren en verbeteren

Het toch al uitgebreide palet van tools voor oorzaak-analyse is verder uitgebreid. iProva biedt nu volledige ondersteuning voor de TRIPOD-methode voor incidentanalyse. Voor het optekenen van de TRIPOD-diagrammen is géén aanvullende software zoals Visio vereist.

We introduceren tevens een nieuw veldtype waarmee je eenvoudig incidentmeldingen en verbeteracties kunt relateren aan eisen die worden gesteld vanuit normen. Je wordt daarbij niet beperkt tot één normkader. Een verbeteractie kan namelijk betrekking hebben op eisen uit (bijvoorbeeld) de ISO 27001 én de NEN7510.

Risicomanagement

In onze oplossing voor enterprise risicomanagement kan je nu eenvoudig extra informatie koppelen aan risico’s. Bijvoorbeeld de beheersingsstrategie die je hanteert voor een risico, de gerelateerde doelstellingen van de organisatie, of gerelateerde eisen vanuit normen

AVG/GDPR

We hebben nog enkele verbeteringen doorgevoerd in de software om helemaal klaar te zijn voor de AVG/GDPR. Zo kun je nu een privacyverklaring op maat, van jouw organisatie, tonen in de software. Daarnaast is de bestaande functionaliteit voor het anonimiseren van meldingen (verwijderen van persoonsgegevens) completer en eenvoudiger in gebruik geworden. Lees hier meer over hoe de Security & Privacy is geregeld.

Naast de hierboven genoemde zaken, zijn er in iProva 5.7.0 nog veel meer kleine verbeteringen doorgevoerd om het gebruiksgemak en de prestaties van iProva te verbeteren.

Voor applicatiebeheerders

Kijk voor alle ins & outs over deze update op onze Support website (inloggen vereist).
Je vind hier de volledige release notes en een handige checklist die je helpt om alles uit deze update te halen.